Opas mainonnan aloittamiseen

Kaipaatko konkreettisia vinkkejä mainonnan aloittamiseen? Nopeasti luettavalla 5-vaiheisella oppaallamme starttaat tavoitteellisen ja kohderyhmääsi puhuttelevan mainonnan vaikka saman tien.

Ota ensimmäisen konkreettinen askel kohti tavoitteellista mainontaa kirjoittamalla oppaan eri vaiheissa kysytyt tiedot niille varattuihin kohtiin. Lopuksi voit lähettää vastauksesi itsellesi jatkokäyttöä varten. Saat myös halutessasi ammattilaiseltamme veloituksetta ja mihinkään sitoutumatta juuri sinulle ideoidun markkinointiratkaisun sekä uutena mainostaja-asiakkaana ensimmäisen digi- tai printtimainoksesi tuotannon veloituksetta.

1 Päätä tavoite
2 Määritä kohderyhmäsi
3 Suunnittele mainosviestin kärki
4 Valitse mainostavat ja näkyvyys
5 Toteuta suunnitelmasi
  • Päätä tavoite

    paata-tavoite.jpg Tavoite on tuttu juttu, mutta kannattaa määritellä se mahdollisimman selkeästi: haluan saada 50 uutta yhteydenottoa viikon aikana, 20 % lisää myyntiä ensi kuussa tai luoda mielikuvan luotettavasta ja asiantuntevasta palveluntarjoajasta. Selkeä tavoite helpottaa mainonnan suunnittelua ja auttaa mittaamaan sen toimivuutta.

    Mainoskampanjan tavoite vaikuttaa sen budjettiin ja laajuuteen. Jo 100 euron budjetilla pääset hyvään alkuun. Saat toki edullisemman tai kalliimman kampanjan tarpeistasi riippuen.

    Mistä tiedän, minkälainen budjetti on tavoitteelleni realistinen?

    Mainonnan tarjoajien itsepalvelutyökaluilla voit kokeilla erilaisia mainos- ja kampanjakokoja itsenäisesti. Monesti vaivattomin keino päästä alkuun on käydä tarpeesi läpi markkinoinnin ammattilaisen kanssa. Ammattilaiselta saat hintojen lisäksi tietoa siitä, minkälaisilla kampanjoilla on päästy vastaavanlaisiin tavoitteisiin.

    Esimerkki konkreettisesta tavoitteesta kahvilalle, joka sijaitsee kaupungin keskustassa ja on lisännyt valikoimaansa laadukkaan salaattibuffetin:
    paata-tavoite.jpg

    Jotta pääset heti eteenpäin, kirjoita alustava tavoitteesi ja budjettisi alle.