Uutta: Varaa tapaamisaika vaivattomasti verkossa

Vahvistamme digitaalista asiakaspalveluamme ajanvarauskalenterilla.

Digitalisaatio on läsnä arjessamme aina vain vahvemmin pirstaloiden perinteisiä ostopolkuja. Ennusteen mukaan vuoteen 2020 mennessä jopa 85 % asiakkaan vuorovaikutuksesta yrityksen kanssa tapahtuu ilman myyntiorganisaation osallistumista (Gartner Predicts). Itsenäistyvä ostoprosessi lisää asiakkaan valtaa ja ostovaatimuksia haastaen palveluntarjoajia kohtaamaan potentiaaliset asiakkaansa yhä aiemmin ja yhä useammassa digitaalisessa kohtaamispisteessä. Asiakas odottaa näiden kohtaamisten olevan vaivattomia ja tarjoavan ratkaisun hänen henkilökohtaiseen tarpeeseensa.

– Lapin Kansan mainosmyynnissä otamme askeleen kohti kattavampaa digitaalista asiakaspalvelua tarjoamalla asiakkaillemme mahdollisuuden varata mainonnan suunnitteluaikoja digitaalisen ajanvarauskalenterin kautta, kertoo myyntijohtaja Henri Mattinen.

– Haluamme, että asiakkaat saavat apua markkinointiin yhä helpommin ja nopeammin digitaalisia kanaviamme pitkin juuri silloin, kun heille parhaiten sopii.

Mainosmyynnin ajanvarauskalenterista kuka tahansa mainosasioitaan pohtiva voi varata itselleen sopivan ajan markkinoinnin suunnittelutapaamiselle tai puhelinkeskustelulle. Ajat ovat veloituksettomia suunnitteluaikoja, joissa voidaan ideoida esimerkiksi tulevan vuoden markkinointia, yksittäistä kampanjaa tai sparrailla mitä tahansa markkinoinnin ja mainonnan ajankohtaista asiaa. Palvelua testattiin yhdessä asiakkaiden kanssa ja se koettiin ennen kaikkea helppokäyttöiseksi.

– Nykyaikainen juttu! Ajan varaaminen onnistuu ilman, että viedään kahden kiireisen henkilön yhteistä aikaa, toteaa optikkoliike Brilletin yrittäjä Pasi Hiukka.

– Ajan varaaminen netistä on helppoa silloin, kun itselle sopii eikä ole sidottu ns. virka-aikoihin. Jos vaikka yön pimeinä tunteina välähtää mieleen hyvä markkinointi-idea, mihin tarvitsee Alman kanavia, niin ajan pystyy varaamaan saman tien.

Hiukan kanssa samoilla linjoilla on myös Kairatien Apteekin Satu Ranta:

 – Ajankäytön kokonaissuunnittelu helpottuu ja nopeutuu. Ajan sopiminen sähköpostitse vaatii viestittelyä puolin ja toisin.

–  Toivomme ympäri vuorokauden käytettävissä olevan ajanvarauspalvelun vahvistavan digitaalista asiakaskokemustamme sekä rohkaisevan alueen toimijoita entistä vahvemmin hyödyntämään asiantuntijoitamme pitkäjänteisen ja suunnitelmallisen markkinoinnin toteuttamisessa, visioi Mattinen ja muistuttaa vielä:

– Itsepalvelu ei tietenkään vähennä muuta viestintää. Yhteydenpito kulkee edelleen myös täältä suunnasta ja toki meitä voi tarrata hihasta missä tahansa ja milloin vain.


Tehdään yhdessä vuodesta 2018 rohkean kasvun vuosi.

Lähde kanssamme vuoden kestävälle Rohkeaa kasvua -matkalle, jonka aikana tarkastelemme markkinointia ja mainontaa uusista näkökulmista, viimeisimmän tiedon valossa. Saat vuoden mittaan sähköpostiisi täysin ilmaista sisältöä: asiantuntija-artikkeleita, oppaita, livelähetyksiä ja tapahtumakutsuja, joiden aiheina ovat mm. sisältömarkkinointi, brändimielikuvan kehittäminen, luova sisältö, data ja kohdentaminen sekä vaikuttavuus ja mittaaminen.

Saat Rohkeaa kasvua vuonna 2018 -sisällöt tilaamalla uutiskirjeemme sivun alareunasta. Tervetuloa mukaan!