Mainostajan artikkelit saivat Rovaniemen Intersportin oven käymään

Mainostajan artikkeli on paras tapa kertoa asiakkaille yrityksen yleisistä asioista, kuten osaamisesta ja palvelusta. Tätä mieltä on Rovaniemen Intersportin kauppias Mikko Koivukangas.

Intersport mainostaa säännöllisesti Lapin Kansassa, pääasiassa printtilehdessä. Myymälässä on huomattu, että lehdessä mainostetun tuoteryhmän tavarat käyvät hyvin kaupaksi.

– Printtimainonta vetää meille parhaiten porukkaa ja saa oven käymään, Koivukangas kuvaa.

Hän oli harkinnut sisältömarkkinointia jo pitkään, kun Lapin Kansasta reilu vuosi sitten ehdotettiin hänelle mainostajan artikkelin tekemistä. Koivukangas tarttui mahdollisuuteen heti, ja sen jälkeen Intersportista on kirjoitettu useita artikkeleita.

– Mainostajan artikkelit kiinnostavat lukijoita, koska ne ovat asiapitoisia. Etenkin printissä koko sivun kokoinen juttu myös erottuu hyvin, kauppias arvioi.

Jääneet asiakkaiden mieleen

Intersportin asiakkaat ovat ottaneet mainostajan artikkelit hyvin vastaan. Mikko Koivukangas uskoo, että artikkelit toimivat, koska ne eroavat perinteisestä markkinoinnista.

– Asiakkaiden palautteen mukaan artikkelit ovat olleet hyviä. Jutut on huomattu ja ne ovat jääneet mieleen.

Esimerkiksi viime lokakuussa julkaistussa artikkelissa esiteltiin Intersportin henkilökunnan asiantuntemusta hiihtovarusteista.

– Olemme panostaneet paljon maastohiihto-osaamiseen, ja se piti saada harrastajien ja kilpatason hiihtäjien tietoisuuteen. Mainostajan artikkeli ja muu hiihtoon liittynyt markkinointi toimi, sillä kauppa kävi hyvin koko kauden ajan. Osaamisemme juurtui asiakkaiden mieleen.

Kiinnostava aihe tärkeintä

Mikko Koivukangas tietää, miten sisältömarkkinointi saadaan onnistumaan. Hänen mukaansa kaikkein tärkeintä on, että jutulla on ajankohtainen ja mielenkiintoinen aihe, joka sopii markkina-alueeseen.

– Kun nämä asiat ovat kunnossa, lähtötilanne on hyvä. Artikkelia ei kannata tehdä turhaan, jos asia ei ole kiinnostava. Jos sopivaa aihetta ei ole, puolivaloilla juttua ei pidä tehdä, hän toteaa.

– Tekstin alun pitää olla mielenkiintoinen, jotta se vetää lukijan mukaansa.

Intersportin mainostajan artikkeleita varten on joka kerta haastateltu myymälän henkilökuntaa. Koivukangas ei valmenna haastateltavia, vaan antaa työntekijöiden puhua omin sanoin.

– Lyhyellä varoitusajalla tulee usein hyvä juttu, sillä haastateltavan ei kannata miettiä sanomisiaan liikaa. Haluan nostaa työntekijöitä esille, koska juuri he ovat tekemisissä kohderyhmämme eli asiakkaiden kanssa.

 

”Mikon kanssa on helppo ja mukava tehdä yhteistyötä, sillä hän nuorena ja innokkaana kauppiaana on aina valmis kokeilemaan uusia mainosmuotoja ennakkoluulottomasti. Sisältömarkkinointi tukee hienosti Rovaniemen Intersportin printtimainontaa Lapin Kansassa ja vahvistaa entisestään urheilukaupan asiantuntijuutta”.

Sinullekin menestystarina? Ota rohkeasti yhteyttä!

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksista: