Kauneushoitola KuunSirpin avajaiskampanja toi uudelle yritykselle kanta-asiakkaita

Kemiläisen Kauneushoitola KuunSirpin avajaisia vietettiin syksyllä 2016 sankoin joukoin. Jotta tieto uudesta yrityksestä saatiin leviämään laajalti alueen ihmisten keskuudessa, päätti yrittäjä Sirpa Kuokkanen markkinoida avajaispäivää printti- ja verkkomainonnan avulla. Mainos Lounais-Lappi lehdessä sekä viikon mittainen verkkokampanja Pohjolansanomat.fissä tavoittivat kauneudenhoidon ystävät, sillä ihmisiä virtasi liikkeeseen koko avajaispäivän ajan. Tapahtumassa varattiin useita hoitoaikoja, joiden seurauksena yritys sai myös kanta-asiakkaita:

”Ihmisiä kävi tosi paljon aamusta iltaan. Moni oli nähnyt mainoksen ja tuli sen puitteissa paikalle. Jos kampanjaa ei olisi ollut, aika paljon ihmisiä olisi jäänyt tulematta. Tosi moni varasi avajaispäivän aikana aikoja ja myös soittamalla tuli kyselyitä, että mikä tämä uusi juttu on. Kampanjalla oli tosi iso merkitys näin uudelle yritykselle. Pääsin heti työn touhuun.”

Sirpa Kuokkanen, Kauneushoitola KuunSirppi

Uuden yrityksen jatkuvuuden kannalta Sirpa pitää myös tärkeänä, että heti toiminnan alkuun hän sai viestittyä asiakkaille kuka tekee, mitä tekee ja missä. Kauneushoitola KuunSirpin logo tuli ihmisille tutuksi samoin kuin yrittäjä itse: ”Tästä on helppo jatkaa. En vaihtaisi mitään.”

Sirpa valitsi mainonnan kanavaksi Lounais-Lapin sekä Pohjolansanomat.fin niiden paikallisesti laajan tavoittavuuden vuoksi. Menestystekijöinä kampanjan onnistumisen taustalla Sirpa kokee myös mainoksen sijoittelun ja sisällön: ”Takasivu on näkyvä paikka ja värikäs mainos erottui siellä helposti. Samoin verkossa mainos oli riittävän iso herättämään huomiota.”

Sirpa kokee kampanjan toteutuksen olleen helppo uudellekin yrittäjälle: ”Oli helppoa! Vaikka moni asia oli minulle uutta, niin kampanja sujui tosi hyvin ja helposti. Mainoksesta tuli juuri sellainen kuin halusin sen olevan. Suosittelen muillekin.”

Sinullekin menestystarina?

”Olen iloinen, että Sirpa luotti mediatuotteisiimme ja rohkeasti lähti kokeilemaan uudenlaista mainontaa ehdotukseni perusteella. Hän pääsi tavoitteisiinsa sopivalla budjetilla, joten voimme molemmat olla tyytyväisiä!”

Tutustu lisää asiakkaidemme kokemuksiin: