Kohde­ryhmät

Kohderyhmien määrittelyssä voit käyttää apunasi muun muassa demografioita. Lehtemme tavoittaa loistavasti pääkohderyhmät naisista ja miehistä lapsiperheisiin sekä päättäjiin. Jos iällä tai sukupuolella ei ole viestisi kannalta merkitystä, ovat ostokäyttäytymistiedot erinomainen apu: ostokäyttäytymisen perusteella suuntaat viestisi esimerkiksi laatutietoiselle ja brändejä metsästävälle Linda Laatulalle tai vaikkapa luonnosta kiinnostuneelle ja kotimaisia tuotteita suosivalle Sauli Säästöpurolle.

Apua viestisi kohdentamisessa saat mainosmyyntimme asiantuntijoilta.

Osto­käyttäytyminen

Aila Ala-Kartte

Moderni eläkeläinen

Aktiivinen eläkeläisrouva Aila Ala-Kartte on tottunut arvioimaan tarkkaan sekä tuotteiden laadun että palvelun ystävällisyyden, sillä Ailalle edullinenkaan hinta ei korvaa huonoa palvelua.

Lue lisää

Hanna Hupi­-Hintanen

Hintahakuinen nuori aikuinen

Hanna Hupi-Hintanen on alle 30-vuotias kerrostalossa asuva sinkku, joka viihtyy paljon ulkona ystävien kanssa. Ystäväporukassa jaetaan kokemuksia ja suosituksia sekä nenätysten että netissä.

Lue lisää

Tero Tavankari

Tavallinen Virtanen

Käytännöllisyyttä ja helppoutta arvostava Tero on hintatietoinen ja konservatiivinen kuluttaja, jonka ostopäätöksiin eivät brändit tai ekologisuus vaikuta.

Lue lisää

Linda Laatula

Brändikeskeinen laadun metsästäjä

Nuorekas Linda Laatula elää lapsiperheen arkea tai kaksin puolisonsa kanssa. Kiireisestä elämänvaiheesta huolimatta aktiivinen Linda haluaa panostaa myös harrastuksiin ja kotiin.

Lue lisää

Sauli Säästöpuro

Säästäväinen seniori

Sauli Säästöpuro on varovainen kuluttaja, joka arvostaa kotimaisia tuotteita ja palveluita. Säästäväisenä seniorina Sauli on kiinnostunut kuulemaan etenkin terveydestä, luonnosta ja käsitöistä.

Lue lisää

Demografia

Naiset

Viikon aikana Lapin Kansa ja Pohjolan Sanomat yhdessä verkkopalveluidensa kanssa tavoittavat 80 % markkina-alueittensa naisista.

Lue lisää

Miehet

Viikon aikana Lapin Kansa, Pohjolan Sanomat, Lapinkansa.fi ja Pohjolansanomat.fi tavoittavat yhteensä 87 % Rovaniemen ja Kemi-Tornion markkina-alueen miehistä.

Lue lisää

Lapsiperheet

Viikon aikana Lapin Kansa ja Lapinkansa.fi tavoittavat yhteensä 84 % Rovaniemen markkina-alueen lapsiperheissä asuvista.
Pohjolan Sanomat ja Pohjolansanomat.fi tavoittavat puolestaan yhteensä 80 % Kemi-Tornion markkina-alueen lapsiperheissä asuvista.

Lue lisää

Nuoret aikuiset

Viikon aikana tuoteperheellämme tavoitat 67 % Rovaniemen ja Kemi-Tornion markkina-alueen nuorista aikuisista.

Lue lisää

Yli 55-vuotiaat

Viikon aikana tuoteperhe tavoittaa yhdessä 92 % Rovaniemen ja Kemi-Tornion markkina-alueen yli 55-vuotiaista.

Lue lisää