Intersportin mainonta houkuttelee jopa 45 % alueen ihmisistä urheiluvaateostoksille

Intersport Tornio pitää tärkeimpänä mainonnan kanavanaan sanomalehteä. Siskosten pitämät Intersport-liikkeet Kemissä ja Torniossa ovat nousseet kuluttajien suosikeiksi urheiluvaatteita ja -välineitä myyvistä liikkeistä.

Sanomalehtimainonta houkuttelee liikkeeseen

Intersportin mainonta Meri-Lapin alueella pohjautuu viikoittaiseen mainontaan pääosin viikonloppuisin. Mainonnalla on ollut suuri merkitys myynnissä ja ihmisten houkuttelussa liikkeeseen. ”Tapahtumamainonta ja tarjousmainonta molemmat toimivat meille loistavasti lehdessä. Tästä kertoo esimerkiksi se, että aina kun mainostamme Pohjolan Sanomien painoksessa tapahtumista, saamme paljon porukkaa paikalle.” , kertoo Minna Mäkimaa, Tornion Intersport-yrittäjä. ”Sanomalehtimainonta on pääkanavamme, muut kanavat tukevat sitten sitä”, tarkentaa yrittäjä. Ihmisillä on tapana myös kommentoida lehdessä ollutta mainontaa, joten Mäkimaa tietää sen toimivan ja tuovan ihmiset ostoksille. Palaute on positiivista.

Intersport1

Pohjolan Sanomien lukijat seuraavat kaikista mieluiten urheiluvaatteiden ja välineiden mainontaa juurikin sanomalehdestä, sillä 42 %seuraa urheiluliikkeiden mainontaa ensisijaisesti paperisesta lehdestä.

Mäkimaan mukaan tapahtumien mainonta lehdessä todistaa helposti tehon. ”Vastikään meillä oli sportti-ilta keskiviikkona ja saimme yhteistyökumppaneiltamme hämmentyneen kommentin, että olettepa hyvin saaneet ihmiset liikkeelle keskellä viikkoa, keskiviikkona!” Mainonnalla voidaan siis todella vaikuttaa ostokäyttäytymiseen alueella ja saada ihmiset liikkeelle.

Intersport2

Ostokäyttäytyminen suuntautuu Intersport Kemiin ja Tornioon

Alueellinen ostokäyttäytymistutkimus vahvistaa yrityksen vetovoimaisuuden. Intersportit ovat kärkisijoilla urheiluliikkeiden ostokäyttäytymistutkimuksessa Kemi-Tornion markkina-alueella.

Tapahtumamainonta ja tarjousmainonta molemmat toimivat meille loistavasti lehdessä. Tästä kertoo esimerkiksi se, että aina kun mainostamme Pohjolan Sanomien painoksessa tapahtumista, saamme paljon porukkaa paikalle.
– Minna Mäkimaa, Intersport

Urheiluvaatteet

Urheiluvaatteiden osalta  Intersport Kemistä on asioinut  41 % alueen ihmisistä ja 45 % Intersport Tornion liikkeessä.

Urheiluvälineet

Urheiluvälineiden osalta Intersport Torniossa on asioinut 30 % ja Intersport Kemissä 29 % alueen ihmisistä.

Aikoo asioida

33 % kertoo, että mielusin ostospaikka on Intersport Kemi ja 32 % Intersport Tornio, jos olisi ostamassa urheiluvaatteita tai -välineitä.

Hyvät tarjoukset ja mainonta loppuviikon lehdessä toimivat

Toimiva mainonta syntyy Minna Mäkimaan mielestä hyvistä tarjouksista ja oikeasta ajoituksesta: mainonta loppuviikon lehdessä toimii heille hyvin.

Myös alueellisen ostokäyttäytymisen mukaan Urheiluvaate – ja välineliikkeiden valintakriteereistä tärkeintä on hyvät tarjoukset. Erityisesti Pohjolan Sanomien lukijat arvostavat hyviä tarjouksia.

Lähde: Kemi-Tornion markkina-alue, Alueellinen Ostokäyttäytyminen kevät 2015

Yhdessä rakentaen kärkisijoille!

”Pitkäaikainen suhde asiakkaani kanssa on ollut antoisaa ja menestyksellistä. Säännöllinen markkinointi on mahdollistanut  Intersportia  pääsemään kärkisijoille alueellamme.  Asiakkaani tulos on aina sitä parasta antia työssäni! Tehdään sinunkin yrityksestäsi menestystarina, autan mielelläni sen saavuttamisessa. Pohjolan Sanomat, Lapin Kansa ja kaupunkilehdet Lounais-Lappi ja Uusi Rovaniemi sekä verkko ja mobiili ja koko Alma tekevät sen mahdolliseksi.  Yhdessä olemme vahvempia. ”

Mikä on Alueellinen ostokäyttäytymistutkimus? 

Alueellinen ostokäyttäytyminen 2015 -tutkimuksen tiedot kerättiin valtakunnallisena Internet-kyselynä markkina-alueen 15-74 -vuotiaiden äidinkielenään suomea tai ruotsia puhuvan väestön keskuudessa keväällä 2015. Alueellisen ostokäyttäytymis-tutkimuksen tavoitteena oli selvittää markkina-alueella asuvien mediakäyttöä ja kulutuskäyttäytymistä 12 eri toimialan osalta. Tutkimus on TNS Gallup Oy:n toteuttama.

Mainostaja, haluatko tietää, miten oma yrityksesi asemoituu alueenne ostokäyttäytymisessä? Ota yhtettä, niin kerromme lisää. 

 

Rakennetaan menestystarina yhdessä. Ota yhteyttä!

Lue myös nämä